Discutia: PESTI din forumul Diverse (Forumul veterinarilor Vetforum.ro ): Buna ziua, Desi nu sunt medic mi-am permis sa ma inregistrez pe acest forum ptr a va cere sfatul. ...
Buna ziua,
Desi nu sunt medic mi-am permis sa ma inregistrez pe acest forum ptr a va cere sfatul.
Am un Acvariu este populat de 2 astronotus ocellatus, un clasic si un albino.
Problemele au aparut acum aproape doua saptamani cand pestii au inceput sa refuze mancarea.
In scurt timp am observat la pestele varietatea albino are O branhie dislocata astfel incat era rasucita in jurul axei sale, filamentele (voalul branhiei) fiind vizibile in gura pestelui.
Probabil o lovitura puternica sub operculi a impins branhia care s-a rasucit trecand printre celelate, acesta nemaiputand manca, si respirand accelerat.
In aceste circumstante am decis ca pestele nu isi poate repozitiona singur branhiile in pozitia normala si daca nu luam masuri va refuza mancarea in continuare ceea ce cu siguranta ii va provoca moartea.
Am tinut pestele in prosop si am repozitionat cu ajutorul unei pensete cu varfuri rotunjite branhia in pozitia fireasca, eliberand-o.
In aprox 48 ore branhia a revenit in pozitia initiala.
Ptr ca imidoresc foarte mult sa il salvez am apelat la:
Dr Cranganu Facultate medicina Veterinara
Dr Radu Ionescu
Ing zootrehnist Visoiu, Gradina ZOO Bucuresti
(sper sa nu se considere reclama)
In urma discutiilor cu acesti medici am ajuns la urmatoarele trei solutii:
1. Extirparea lamei de branhie (solutia cea mai nedorita ptr ca nu se cunoste cum poate supravietui pestele fara o branhie)
2.suturarea acelei lamele, de una invecinata, cu ceva fir resorbabil.Trecut catgut foarte subtire, prin partea cartilaginoasa a branhiei si suturata de invecinata, tot de partea cartilaginoasa a ei.